Bomärkt

En blogg om hantverk och historia

Fyndat på Ekenäs

Kategori: Reenactment



Den här lilla ringen i silver och bärnsten fyndade jag för 50:- på Ekenäs Riddarspel i år. Hos den baltiske hantverkaren fanns det massor med olika blomformade modeller, den ena sötare än den andra. Jag föll dock till slut för den här, den kändes befriande skruttig och fanns dessutom i tillräckligt stor storlek för att passa mig. Den passar dessutom perfekt ihop med den släta silverringen jag hade sedan tidigare.
Är den då tidsenlig? Den är ju absolut inte gjord efter något fynd, däremot känns modellen väldigt medeltida. Guldsmed Martin sade sig hålla med mig om det, vilket är mer än nog för mig!






 This little ring I bought from a baltic trader on Ekenäs Riddarspel earlier this year. It's made from silver and amber and costed only 50 SEK.
Even if it's not made after any finding, the style seems very medieval to me. I wear it togheter with one of my plain silver rings.

Kommentera inlägget här: