Bomärkt

En blogg om hantverk och historia

Lite vackrare

Kategori: Reenactment

Jag har precis stoppat min mammas strumpor, de är gjorda i ospunnen lópi vilket nog är lite väl ömtåligt för strumpor för det är tredje gången på bara några år som jag behöver stoppa dem. Har ju livstidsgaranti på det jag nålbundit, det vet ni väl?
Får dock lite ångest när jag ser grejer jag gjort tidigare. Visst är de praktiska och hållbara, men ibland undrar jag varför jag inte kunde valt ett hantverk som var lite mindre praktiskt och gav lite vackrare resultat!



I just patched my mothers socks again. They are made from unspun lópi wich perhaps was a bit too fragile for socks because it's the third time in just a couple of years that i have to repair them. I have a lifetime guarranty on my needlebound things, you all did knew that?
I feel quite some anguish seeing things that I have done earlier on. Sure they are durable and practical, but sometimes I wish I could have chosen a craft little less practical and a bit more beautiful!
Kommentera inlägget här: