Bomärkt

En blogg om hantverk och historia

Garvningsäventyr i bilder

Kategori: Allmänt, Skinn och läder

Det är full fart i mitt liv just nu, på ett positivt sätt. Jag hinner bara inte blogga om allt roligt vi hittar på så här kommer istället en bildkavalkad över senaste garvningsäventyren. Det är första gången jag garvar grävling och också första gången jag använder alundeg så det skall bli väldigt intressant att se slutresultatet.
Vattensorken Anders a.k.a Sorkis var ett litet biprojekt katten bokstavligt talat släpade in. Han är garvad med avocado och gick sönder under mjukgörningen (jag var lite för våldsam när jag skulle visa hur man gör).
 

There's a lot of fun things happening in my life right now, I just don't have the time to blog about them all. But here are some pictures of our latest tanning adventures. It's my first attempt on badger and also the first time I use alum doe.
The water vole Anders was something the cat litterally dragged in. He is tanned with avocado but broke during stretching since I was too violent showing how it should be done.
 
Kommentera inlägget här: