Bomärkt

En blogg om hantverk och historia

Neej!

Kategori: Reenactment

Av någon anledning blev mitt tält liggande i bagaget efter Visby. Eftersom bagageluckan rostat igen och tältduken är ganska tung blev den bara kvar där.
Idag fick jag så slutligen bärhjälp och baksätet fälldes ned. Det var ungefär då jag kom på att det läcker in i bagaget...
Det är inga omfattande mögelskador, men tältet är blött och luktar förfärligt. Kylan har väl gjort att angreppet hållits i schack. Just nu ligger det i källaren och sprider en huvudvärksskapande odör upp i trapphuset. För en gångs skull är jag glad att grannarna försöker dölja cannabisdoften med rökelse!
Eftersom jag byter jobb och flyttar i övermorgon känns mögelsanering som ett helt övermäktigt projekt just nu. Mitt snälla ex har lovat att försöka tvätta det i sin grovtvättmaskin men orkar inte han så blir det nog snöpligt nog containern för mitt lilla tält. Det som varit ute på så många äventyr, många fler än jag själv!


For some reason, my tent stayed in the trunk of the car after Visby. The trunk won't open from the outside and the tent is quite heavy, but today I've got help carrying it. Pulling it out from the flipped down back seats, I suddenly remembered that the trunk leaks...
It's no heavy amount of mould but the tent is soaking wet and smells awful! Now it's in the basement, spreading it's horrible smell into the stairwell. For once I'm quite happy that the neighbours are trying to mask their cannabis smoking with insence!
Since I'm both changing work and moving to another city the day after tomorrow, washing a tent feels far to challenging to me. My sweet ex promised to try to wash it, but if he won't manage, I believe it will be the dumpster for my tent. A sad ending after all the adventures it has been on. With or without me!

KOMMENTARER:

  • Febe säger:
    2011-10-30 | 18:00:47

    Snack om otur med tältet, du minns väl att vi har mittpinnen hos oss. Tur i alla fall att alla i trappuppgången är vana vid bedövande lukter ;-)

    Visste inte att du fått ett nytt jobb, var? och framför allt, vart skall du flytta?

    Kram

  • Bomärkt säger:
    2011-10-30 | 20:59:46
    Bloggadress: http://bomaerkt.blogg.se/

    Förhoppningsvis klarar det sig, det torkade över natten och luktade inte så farligt sen.

    Jobbet har gått väldigt fort, det blev inte klart förrän nu i veckan. Men jag skall vikariera ett år som butikschef på G****nd i Lj***y. Skall bli superkul!

    Tror ni att ni kan passa mittpinnen ett tag till?

    Kram

Kommentera inlägget här: