Bomärkt

En blogg om hantverk och historia

Fortsätta eller inte?

Kategori: Nålbindning




Ibland händer det oväntade saker som gör att man tappar riktningen lite. Så har det blivit med min nålbindning just nu. Saker händer i livet och nu har det hänt en ovanligt hemsk sak igen. Inte just med mig, men innan jul satt jag ändå med ett par halvfärdiga strumpor som plötsligt saknade mottagare.
Först fortsatte jag ändå, men sen började jag fundera på vad jag skulle göra med dem. Skulle de bli till någon annan istället? Isåfall i vilken storlek? Det gick långsammare och långsammare. Några stygn i veckan. Jag vet fortfarande inte, alltså händer det inte så mycket på hantverksfronten just nu. Bäst är nog att jag börjar om på ett nytt projekt, jag har ju några på kö. Kanske dags att ta tag i den röda klänningen igen?




Sometimes things happens in life that makes you loose direction a bit. This is what has happened with my needlebinding right now. Sometimes horrible things happens in life. This time not to me, but before christmas I still sat with a pair of half finished socks that no longer had a reciever.
At first I continued anyhow, maybe in chock, but after a while I started wondering about what to do with them. Should I give them to someone else? And if so, in wich size? Should I just put them aside? It went slower and slower, just a couple of stitches a week. I still don't know, so there's not much happening with my crafting. Perhaps it's best if I start something new, I got a few lining upp. Or should I start on my red dress again?

KOMMENTARER:

  • Febe säger:
    2012-02-05 | 13:20:56

    Vi går också på sparlåga vad gäller hantverk just nu, vi får väl samla ihop oss till en hantverksdag och inspirera varandra att komma igång igen.

  • Bomärkt säger:
    2012-02-05 | 16:33:01
    Bloggadress: http://bomaerkt.blogg.se/

    Ja, får se hur det blir framöver! Nu ljusnar det lite ute iallafall, det blir man alltid glad för även om det är kallt som sjutton!

Kommentera inlägget här: