Bomärkt

En blogg om hantverk och historia

Ingen kan vara olycklig med så här mycket garn

Kategori: Allmänt, Nålbindning

 
Idag har jag flyttat mitt garnförråd. Det var fyra år sedan jag hade det uppackat sist och jag kommer aldrig mer låta det ligga på samma sätt. Man blir ju lycklig bara av att se alla underbara färger och kvalitéer!
 

Today I have moved my yarn stock. It's been four years since it was out in the open last time. I will never wait that long again. It's pure happiness just to look at all wonderful colours and qualities.
 
 
Dessutom hittade jag nålbundna sjalen som varit försvunnen hur länge som helst. Den är ett test på att nålbinda fram och tillbaka istället för runt runt. Garnet kommer från spolarna som blev över när jag vävde på Bäckedal en gång i tiden. 1-trådigt fårö, en del växtfärgat, en del inte.
 

I also found my needlebound shawl that has been lost forever. A try to bind back and forward instead of around.
The yarn is leftovers from a weaving project, some of the colours are plant dyed.

KOMMENTARER:

  • Jenny säger:
    2012-11-24 | 20:24:30

    Vilken duktig nålbinderska!!

    Svar: Oj, tack så mycket! :)
    Bomärkt

Kommentera inlägget här: