Bomärkt

En blogg om hantverk och historia

Små detaljer

Kategori: Allmänt, Grävlings Naturprodukter, Hantverk, Skinn och läder

 
Det är de små detaljerna som gör det, brukar man säga, och i det här fallet hoppas jag verkligen att det stämmer. Jag har nämligen övertygat Janne om att det var en bra idé att skaffa en läderpuns i form av företagets logga. I fredags präglade han upp en lång remsa renskinn med små grävlingar och i lördags fick de följa med oss till Hemslöjden i Östhammar. 
 
 
Sylen på bilden är Jannes farfars. 
 
 
 Några stygn senare...
 
 
Och så här blev det färdiga resultatet.
 
 Värt besväret? Det återstår att se. Jag tycker det ser riktigt trevligt ut och fortsättningsvis kommer man lätt att kunna se om någon bär ett äkta grävlingsplagg!
 
 
Under tiden jag fixade läderloggor gjorde Janne mängder med apnäveknopar i hampa och sisal.
 
Tänkte ni förresten på garnet i bakgrunden på första bilden i det här inlägget? Det var en present som låg och väntade på mig på Hemslöjden! Gissa om jag blev glad!
 
 
 Undrar ni förresten hur det gick för Katten Kitty? Jo, jag bestämde mig för att hon nog skulle få det bättre hos någon annan och nu har hon åkt vidare på nya äventyr!
 
Bye Kitty.
 
Kommentera inlägget här: