Bomärkt

En blogg om hantverk och historia

Sommaren så här långt

Kategori: 1900-tal, Allmänt, Grävlings Naturprodukter, Hantverk, Nålbindning

Juli brukar alltid vara en händelserik månad och i år var definitivt inget undantag! Efter en helt otrolig konstvecka fortsatte det bara att spinna på med marknader, event, försäljning och slipjobb. Bland annat fick vi åka fiskebåt ut till ön Rävsten för att sälja på Rävstensdagen. 
 
 
Våra odlingar hinner vi inte med, men några tacksamma plantor växer ändå här hemma. Som tur är finns det iallafall gott om blåbär och hallon i skogen så lite skörd blir det.
En stor del av mitt pysslande i juli har varit att göra örhängen av nötskrikefjädrar och fasanfjädrar. Lite otippat men kul att vi säljer så mycket av dem!
Lite annat småpyssel har jag dock hunnit med, bland annat varpat en brickväv.
Jannes slipningsverksamhet börjar ta fart, han är väldigt duktig. En riktigt driven marknasdförsäljare har han blivit också!
 
Jag har slagit till på en ny mobiltelefon, stor som en halv surfplatta och med superkamera. I samband med det skaffade jag också ett instagramkonto till företaget (https://instagram.com/gravlingsnaturprodukter/) Kolla gärna in där också, det är ett öppet konto så man måste inte ha Instagram själv.
 
Mest gillade bilden ännu så länge...
 
Lite semester hann vi också med, det blev en tvådagars snabbtur till Dalarna. Jag misstänker att det inte är alla som känner sig precis som hemma när de kommer till Zorn-gården, men det gjorde vi! Ett besök rekommenderas för övrigt varmt, vi la i pengar för två timmar i parkeringsautomaten men fick fylla på för ytterligare två för att hinna med alla roliga visningar och spännande utställningar. Ett intressant par, Emma och Anders Zorn, långt bortom nationalromantiken...
 
Resan kom att tjäna som stor inspiration för oss båda och den lilla dalahästen på bilden kommer förhoppningsvis att leda till ett väldigt roligt projekt! 
 
Nu är det bara att se framåt mot en solig och vacker höst, aldrig i mitt liv att jag trodde jag skulle ha det så bra och så roligt som jag har det nu!
 
Kommentera inlägget här: