Bomärkt

En blogg om hantverk och historia

Småländska knutar

Kategori: Hantverk, Nålbindning, Sömnad

Man skall lära sig något nytt varje dag, det är bästa sättet att hålla sig skärpt, alert och undgå att stagnera i tanke och själ. Idag blev det franska knutar för min del. Eller åtminstone småländska, för jag vet inte riktigt om resultatet skulle få godkänt i alla instanser!
Jag har bokstavligen sytt så fingrarna blöder, så nu försöker jag undvika att fläcka ned något av alla de fina alstrena på Hemslöjden. För att komma ihåg och ta med plåster, DET lär jag mig nog aldrig!
 
 

KOMMENTARER:

  • Lena säger:
    2015-01-17 | 19:11:24
    Bloggadress: http://parlstickare.dreamwidth.org/

    Så fint det blev! Själv tycker jag franska knutar är knepiga. Ibland går det hur bra som helst, och andra gånger rinner tråden bara genom tyget utan att fånga upp varven runt nålen...

    Svar: Själv hade jag problem med att knuten hamnade för långt upp på tråden istället, men med tanke på att det var första gången får jag nog vara nöjd ändå. Alltid kul att lära sig nya saker!
    Bomärkt

Kommentera inlägget här: