Bomärkt

En blogg om hantverk och historia

Jag spökar runt

Kategori: 1800-tal, 1900-tal, Allmänt, Reenactment, Sömnad

Det är alltid svårt att ordna foton på sig själv, men jag gjorde iallafall ett gott försök att smyga omkring i dimmorna i hembyn i 1800-talskläder. (Som jag lovade i det här inlägget)
Tyvärr fick jag på mig dem lite sent och det hann bli rejält mörkt. Inga dimslöjor fanns det kvar heller. Janne fotade och fotade, men när vi kollade bilderna i efterhand var allihop helt svarta. Jag surade tills jag kom hem igen och kopplade upp telefonen mot datorn (jag har fortfarande inte skaffat någon riktig kamera!) Man ser inte mycket, det gör man inte, men efter viss bildbehandling blev det så här:
 
Ibland blir man nästan lite rädd för sig själv. 
 
Jag var väldigt sugen på att åka hem till spökrädde grannen och gå en sväng runt hans hus, men mor och far uppmanade mig att låta bli. 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: