Bomärkt

En blogg om hantverk och historia

GLAD PÅSK!

Kategori: Allmänt

På grund av en massa nagelbandsinfektioner och lite äkta medeltida tortyr (om än under bedövning) har jag inte kunnat göra riktigt lika mycket som jag önskat i vår. Det lilla jag har gjort har jag inte heller varit så sugen på att fota, men så småningom kommer det att dyka upp lite nålbindningstutorials, t.ex på olika stygn. I värsta fall får Janne ställa upp som handmodell! 
 
Blommor är dock väldigt roligt nu, vi odlar fröer och planterar om. Påskarrangemangen nedan består delvis av dörrkransen sen jul, som från början var täckt av mossa. 
 
 
Så stolt som Stella ser ut så kan man nästan tro att det är hon som gjort dem, men så är inte fallet! Notera den vackra stenen Janne hittade fram åt oss. Glimmar ju som diamanter!
 
 
Och så här blev stackars dörrkransen, nu med björkris! Det viktiga är ju att försöka, inte att lyckas...
 
GLAD PÅSK PÅ ER ALLA!
(Och håll tummarna för mig, snart skall jag börja med ny medicin. Kanske, kanske kan jag bli frisk då!)
 
 
Kommentera inlägget här: