Bomärkt

En blogg om hantverk och historia

Nytt användningsområde för sparade skatter

Kategori: Allmänt, Hantverk, Nålbindning, Sömnad

 
 
Ibland sparar man på sig saker man egentligen inte har någon användning för, bara för att de är för fina för att slänga. En typisk sådan grej för mig är de fina små säkerhetsnålar som håller fast prislappen på Noa Noas kläder. Jag använder sällan säkerhetsnålar i vanliga fall och dessa är så hopplöst små och dessutom mjuka att de känns helt oanvändbara. Men som sagt lite för fina för att göra sig av med. En hel liten samling lyckades jag få ihop innan jag faktiskt kom på ett alldeles utmärkt användningsområde.
 
 
 
Nålbindningsmarkörer!
Perfekt för mig som aldrig räknar maskor och dessutom ser det snyggt ut också.  Vanliga stickmarkörer är oftast i plast och glada färger, till nålbindning känns det bättre med något mer diskret. Särskilt om man skall nålbinda publikt i något historiskt sammanhang. 
Återvinning alltså, men samtidigt också en anledning att shoppa mer kläder. Oops!

KOMMENTARER:

  • Lena säger:
    2015-08-09 | 23:07:50
    Bloggadress: http://parlstickare.dreamwidth.org/

    Jag hade sådana när jag virkade min vinröda sjal! Himla smarta, och jag behövde inte gå och köpa något "onödigt".

    Svar: Någon gång i framtiden tänker jag nog göra egna markörer av koppartråd eller dylikt. Tills dess får jag handla mer kläder!
    Bomärkt

Kommentera inlägget här: