Bomärkt

En blogg om hantverk och historia

Konstrunda och gårdsauktion

Kategori: Hantverk

Som vanligt är jag jättedålig på att blogga så här års. Det är mycket annat som tar tid och uppmärksamhet från datorn. Den här veckan är det t.ex. konstrunda på Gräsö och Janne och jag står på Anders Matts-gården och säljer. Veckorna dessförinnan har gått åt till diverse saker såsom jobb, lite oplanerad sjukdom, köksrenovering och så tillverkning av nålbundna armband i metalltråd. Fyra stycken hann jag färdigt med i tid till konstrundan, alltid något!
 
 
Gårdsauktion har vi också varit på. Man måste ju göra roliga saker också ibland, eller hur är det?! 
 
Mattor på display i det strålande solskenet. En nyvävd trasmatta i jätteformat fick följa med hem. 
Janne har hittat sitt favorithörn på gården. Förutom det där det stod ett slaglåsgevär förstås. Och ja, det fick också följa med hem...
En del av vår inköpshög. Sparken är till mig, en present från Janne!
 Vackrare display för tavlor får man leta efter, livskraftigare nässlor också...
 
Jag avslutar med en undran; är det någon som har en aning om vad det här kan vara för pryl? Vi funderade massor men kunde inte komma på det. 
 

KOMMENTARER:

  • Lena säger:
    2015-07-07 | 10:36:28
    Bloggadress: http://parlstickare.dreamwidth.org/

    Så härligt med gårdsauktioner - alltid är det något kul man hittar!

    Kan ditt mystiska föremål vara en sån där man jämnar till gräskanter med, där de övergår till rabatt eller grusgång?

    Hoppas konstrundan går bra för er.

    Svar: Det går över förväntan på konstrundan, vi har verkligen fullt upp hela dagarna och kvällarna går åt till akut nyproduktion. Roligt, vi kommer allt närmre att faktiskt kunna leva på det här. Föremålet har en helt trubbig egg, jag tror att det skall vara en skärande egg på verktyget du tänker på? Det ser verkligen ut som ett miniatyr-räckjärn!
    Det är förresten bara fingrarna kvar på dina vantar nu, sedan är de klara. Så förhoppningsvis får du dem i år iallafall! ;)
    Bomärkt

  • Ron van Wiggen säger:
    2015-07-07 | 17:36:17
    Bloggadress: http://flyingwoodsman.blogspot.se/

    Jag älskar gårdsauktioner!!
    Den där sista prylen, skulle den kanske behöva en lång skaft, så att man kan mejsla bort is?

    Svar: Det finns inget bättre än gårdsauktioner, vi var på en för två år sedan som slog alla rekord och vi släpade med oss otroliga mängder saker hem. Den här gången var lite bättre, men ändå full skåpbil plus spark!Jag var inne på samma spår som du, särskilt som det var mest maritima föremål i bodarna i övrigt. Infästningen indikerar ju på ett längre skaft, men Janne tyckte föremålet verkade lite för klent för att tåla att man hackade med det. Jag tror din gissning ändå är bäst hittills, min far har gissat på barkspade men det stämmer ju inte.
    Bomärkt

Kommentera inlägget här: